Wady i zalety reklamy świetlnej
Współczesne reklamy świetlne
Reklama świetlna towarzyszy nam od lat. Przez dziesięciolecia najpopularniejszym jej przykładem były neony. Nie zniknęły one zupełnie z ulic polskich miast, ale obecnie spotyka się je o wiele rzadziej.
Współczesnym reklamami świetlnymi są różnego rodzaju bilbordy, telebimy, szyldy czy kasetony, które są dodatkowo oświetlane. Oznacza to, że reklama jest widoczna bez względu na porę dnia. Po zmroku włącza się, by przyciągnąć uwagę odbiorcy.
W niniejszym tekście omówimy wady i zalety reklamy świetlnej.
Wady reklam świetlnych
Ogromną wadą dawnych neonów było to, że wykorzystywano do ich produkcji rtęć i niebezpieczne gazy. Jednak wraz ze zmianą sposobu oświetlania, nie zniknęły inne wady tego rodzaju reklam. Współczesne reklamy, zwłaszcza te o dużej powierzchni, emitują dużo światła. Może ono być nieprzyjemne dla przechodniów i bardzo niebezpieczne dla kierowców, ponieważ osoba kierująca pojazdem, nagle zostaje oślepiona przez reklamę, może spowodować wypadek.
W niektórych miastach zakazano instalowania telebimów, które uznano za najbardziej niebezpieczne, zwróconych prostopadle do jezdni.
Zalety reklam świetlnych
Oczywistą zaletą dla reklamodawcy jest to, że jego informacja może docierać do odbiorcy również po zmroku. Jest to szczególnie ważne, ponieważ dobrze wyeksponowany przekaz jest wówczas odbierany na tle kontrastującej z nim ciemności. Odbiorca takiej reklamy często mimowolnie poświęca jej uwagę.
Współczesne formy reklamy świetlnej pozwalają na prezentowanie ruchomych obrazów wysokiej jakości.