Projekt reklamy krok po kroku
Wykreowanie dobrej reklamy, która przyciągnie uwagę klienta do zdań najłatwiejszych nie należy, jednak dla specjalistów stworzenie skutecznej reklamy to chleb powszedni. Stworzenie projektu, który umożliwi, krok po kroku, odtworzenie działań przy kreacji reklamy to podstawa.
Przy projektowaniu reklamy, pomocnym działaniem jest odpowiedź na kilka typowych pytań. Po pierwsze: co chcemy reklamować? Wizja reklamy uzależniona jest od tego, co będziemy reklamować. Powzięte działania będą się różnić w przypadku reklamowania produktu, a inne w przypadku usługi. Kolejnym krokiem jest określenie odbiorcy reklamy. Na wizję reklamy bezpośredni wpływ ma grupa docelowa – w inny sposób tworzona będzie reklama dla dzieci i młodzieży, inne dla osób dojrzałych. Kolejnym pytaniem, z pozoru banalnym, jest pytanie: po co reklamować? Każde działanie marketingowe niesie za sobą jakiś cel, dlatego ważnym staje się określenie „fazy życia” produktu lub usługi. Kreacja reklamy będzie różnić się w zależności od tego, czy produkt dopiero pojawia się na rynku, i pragniemy uświadomić klientowi istnienie produktu , czy też chcemy skupić się na budowaniu świadomości marki, podkreślaniu korzyści produktu na tle innych lub przypomnieć klientom o istnieniu produktu. Owe fazy życia produktu będą ściśle uzależnione od kolejnych czynników: gdzie umieścimy reklamę, jakiej będzie wielkości, i jak zostanie wykonana graficznie. To z kolei pociąga za sobą skutki określenia wydatków, jakie chcemy przeznaczyć na reklamę.