Jaką mam gwarancję, że reklama się zwróci?
Czy klient może zyskać gwarancję, że zamówiona przez niego reklama się zwróci? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Z jednej strony można stwierdzić, że nigdy nie ma takiej gwarancji, z drugiej – wymienić można szereg czynników wpływających na rentowność kampanii promocyjnej.
Dobry projekt to podstawa
Największą gwarancję zwrotu dają reklamy, które nie są projektowane w pośpiechu. Ważne jest dokładne opracowanie projektu billboardu czy reklamy świetlnej, by nie pojawiały się w nich żadne elementy niepożądane. Ważne jest także zachowanie spójności pomiędzy wszystkimi częściami składowymi, a także umieszczenie logo bądź nazwy firmy w miejscu widocznym, ale nie zbyt nachalnym.
Identyfikacja wizualna
Ważne jest, by reklama czytelnie wskazywała na firmę bez względu na to, jakiego produktu bądź usługi dotyczy. Kluczowa jest tutaj identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa, bez której żadna kampania marketingowa nie odniesie sukcesu. Najważniejsze jest więc umieszczenie na reklamie logo, które jest nie tylko proste do zapamiętania, ale i jednoznacznie kojarzące się z działalnością firmy bądź z cechami, przez pryzmat których chce być ona postrzegana.