Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną?
Wielu przedsiębiorców stając przed wyborem reklamy dla swoich produktów lub usług, rozważa możliwość zainwestowania w reklamę zewnętrzną, czyli tzw. outdoor. Poniżej doradzamy, dlaczego warto postawić na ten typ reklamy.
Skuteczność i zasięg
Reklamy zewnętrzne to nie tylko forma pasywna, taka jak plakaty, ale też aktywna (telebimy). Do niewątpliwych zalet reklam zewnętrznych należy ich skuteczność i zasięg. Z czego to wynika? Takie efekty daje przede wszystkim to, że out-of-home to typ reklamy, który jest stale obecny w przestrzeni miejskiej, niezależnie od pory dnia. Stąd też forma ta oddziałuje na potencjalnych klientów, czyli na osoby, które po prostu przechodzą w danym miejscu, przez całą dobę. Ponadto dzięki reklamie zewnętrznej, która jest graficzna, skutecznie buduje się wizerunek marki.
Outdoor a konsumenci
Outdoor to – co jest poniekąd zadziwiające – forma reklamy preferowana przez potencjalnych klientów. Dlaczego? Ponieważ konsumenci zapoznają się z treścią outdooru w taki sposób, który ich zdaniem nie jest inwazyjny. Reklama zewnętrzna pozwala im często zagospodarować czas, np. podczas oczekiwania na przystanku czy stania w korku. Ponadto często klienci są zdania, że dobrze zaprojektowana reklama wpisuje się w krajobraz miejski. Do tego należy pamiętać, że im ciekawsza jest treść i forma reklamy zewnętrznej, tym większe są szanse na zwrócenie uwagi konsumentów.