Czym jest totem reklamowy, totem cenowy?

Czym jest totem reklamowy, totem cenowy?

McDonalds_A.max_thumbnail2Istnieje wiele narzędzi reklamowych, dzięki którym możemy stać się bardziej widoczni. Baner, ulotka, szyld to zaledwie cząstka bogactwa, jakie oferują firmy reklamowe. Jednym z ciekawszych elementów identyfikacji wizualnej firmy jest totem reklamowy.
Terminem totem reklamowy, totem cenowy określa się słup reklamowy o stosunkowo dużej wysokości, na którym w górnej części zamieszczono wyraźne logo firmy zlecającej jego wykonanie. W tym przypadku, nie bez powodu wspominamy o wysokości totemu reklamowego, ponieważ dobrze wykonany totem musi być widoczny z dużej odległości, jednakże takiej, która nie zakłóci odbioru logotypu firmy. Totemy cenowe i totemy reklamowe często są mylone z bardzo podobnymi pylonami reklamowymi. Czym się różnią? Cóż, w obu przypadkach mamy do czynienia z wysokimi, wolno stojącymi słupami reklamowymi, które mają za zadanie zwrócić uwagę na firmę. Różnica polega na tym, że totemy reklamowe zawierają logo zazwyczaj tylko w górnej części słupa, dlatego doskonale sprawdzają się na przykład totemy cenowe przy wjazdach na stację benzynową. Pylony natomiast mogą zawierać logo nie tylko w wyższych częściach słupa, ale również na całej długości. Co więcej, pylony często są wyższe od totemów, dlatego są częściej stosowane jako wyróżnik kompleksu firm mieszczącego się w jednym budynku.
Totemy reklamowe, totemy cenowe mają za zadanie wyróżnić wizerunek firmy, stawiając logotyp w widocznym miejscu. W ten sposób nawet przy niewielkim nakładzie finansowym możemy stać się bardziej atrakcyjni dla potencjalnego klienta.