Czy popularność reklamy zewnętrznej rośnie czy maleje?
Specjaliści są zdania, że popularność reklamy zewnętrznej stale wzrasta, na co wskazują rosnące na całym świecie wydatki na outdoor.
Co sprawia, że rośnie popularność reklamy zewnętrznej?
Wiele czynników ma wpływ na ten proces. Po pierwsze konsumencki tryb życia zmienia się. Potencjalni klienci wychodzą z domów i – zamiast siedzieć przed telewizorami – spędzają czas w centrach handlowych, kinach czy pubach. Dlatego też przedsiębiorcy, podążając ścieżką potencjalnego klienta, chcą do niego dotrzeć inwestując w reklamę outdoor. Drugim powodem, dla którego reklama zewnętrzna wciąż się rozwija, jest to, że klienci uważają dobrze przygotowany outodoor za najmniej narzucający się typ reklamy, ponieważ nie ingeruje ona w ich prywatne, codzienne życie. Reklama zewnętrzna nie zabiera im czasu, którego nie chcieliby poświęcić na zapoznanie się z nią. W tej sytuacji konsument sam decyduje o tym, czy chce zapoznać się z treścią nośnika reklamowego.
Dodatkowe korzyści dla reklamodawców
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że poza zdaniem klientów i ich przychylnym podejściem do tej formy reklamy, out-of-home to trwały nośnik reklamowy – nie wyrzuca się go, jak ulotkę, do kosza, ani nie przełącza programu telewizyjnego czy radiowego, by ominąć blok reklamowy. Ta reklama jest po prostu stale, przez 24 godziny na dobę, obecna w przestrzeni miejskiej, dzięki czemu ma ogromny zasięg.