Co to jest reklama wewnętrzna?
Reklama wewnętrzna, zwana również indoorową, uznawana jest przez niektórych za formę pośrednią pomiędzy reklamą zewnętrzną a materiałami drukowanymi. Pod tym terminem kryją się wszystkie nośniki reklamy, które stosowane są zazwyczaj we wnętrzach.
Reklama indoorowa obejmuje takie formy jak plakaty (również te wielkoformatowe), systemy wystawiennicze czy fototapety. Wszelkiego rodzaju banery, ścianki wystawiennicze, stojaki czy niewielkie trybuny także wchodzą w skład indooru. Nie należy oczywiście zapominać o kasetonach, szyldach, literach przestrzennych czy frontach, a także o ekranach ledowych, panelach lightbox czy nawet naklejkach na podłogę. Ponadto za reklamę indoorową uznaje się niekiedy materiały POS – wobblery, hangery czy chociażby elementy umieszczane na półkach z produktami – pushery, czy shelf linery. Nie jest to jednak często spotykana praktyka.
Reklamy indoorowe stosowane są głównie w sklepach, lokalach usługowych oraz gastronomicznych czy centrach handlowych, a także w siedzibach firm. W zdecydowanej większości przypadków pełnią one podstawową, informacyjną rolę, odchodząc przy tym od głębszych, marketingowych treści. Wyjątkiem od tej reguły są przede wszystkim niektóre materiały POS, które mogą pełnić zarówno rolę informacyjną, jak i czysto marketingową.