Co to jest reklama zewnętrzna?
Kojarzona z wielkim formatem reklama zewnętrzna ma różnorodne oblicza i olbrzymią skuteczność. Dziś ten typ przekazu reklamowego daje duże możliwości kreacji. Sprawdźcie, co dokładnie kryje się za określeniem „reklama zewnętrzna”.
Reklama zewnętrzna to po prostu reklama eksponowana na zewnątrz, na ulicach miast i wsi, w publicznych środkach komunikacji. Innym określeniem reklamy zewnętrznej jest OOH, czyli skrót od sformułowania out-of-home, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „poza domem”. Do reklam zewnętrznych należą różnorakie media; są to nośniki aktywne (citylighty, telebimy, tablice elektroniczne itd.) i pasywne (np. tradycyjne billboardy, słupy ogłoszeniowe itp.).
Cechy reklamy zewnętrznej
Outdoor różni się od innych typów reklam ilością przekazywanych informacji. Panuje tu zasada minimalizmu, bowiem im mniej informacji zawiera reklama zewnętrzna, tym jest skuteczniejsza. Nie powinno to dziwić – przechodząc drogą czy stojąc na światłach, nie mamy czasu na to, aby zapoznawać się z dłuższym tekstem lub niejasną grafiką. W outdoorze popularna jest zasada stopniowego napięcia, czyli stopniowego nadawania w osobnych reklamach intrygujących odbiorcę komunikatów.
Out-of-home to także sposób na budowę wizerunku i identyfikację marki na szeroką skalę. Jest to bowiem reklama masowa, o bardzo dużym zasięgu, która dostępna jest dla rzeszy osób przez całą dobę. Ponadto outdoor to preferowana forma reklamy przez konsumentów, którzy uważają ją za nieinwazyjną.