Na co zwracać uwagę projektując szyld reklamowy?
Projektując szyld reklamowy warto pamiętać, że zarówno jego kształt, jak i treść, muszą być nierozerwalnie związane z miejscem czy działalnością, której dotyczą. Szyld jest po prostu jednym z elementów identyfikacji wizualnej organizacji, poza tym jego forma powinna dodatkowo współgrać z najbliższym otoczeniem – elewacją budynku, jego stylem architektonicznym itp.
Generalnie na szyldzie powinny się znaleźć wyłącznie najważniejsze dane: nazwa firmy lub rodzaj prowadzonej działalności, ewentualnie jakiś niewielki logotyp, rzadziej inne informacje (np. godziny otwarcia). Jego kształt oraz forma powinny stanowić spójną całość z miejscem, w którym się znajduje, zaś krój pisma powinien być wyraźny oraz – jeżeli istnieje taka możliwość – dopasowany do rodzaju prowadzonej działalności. Oznacza to, że przykładowo umieszczanie futurystycznych, LED-owych szyldów na zabytkowej architekturze jest niezbyt dobrym pomysłem (tutaj najlepiej skorzystać z klasyki, czyli kute żelazo + drewno i elegancki krój pisma).
Czasami można się spotkać z twierdzeniem, że najlepszy szyld to taki, który natychmiast przyciąga uwagę klienta. Tak jest rzeczywiście, jednakże zbyt często do tego celu stosuje się najprostsze środki, jak bardzo jasne neony, duże gabaryty czy niezbyt eleganckie treści. Uważamy, że nie jest to dobre rozwiązanie. Szyld z pewnością przyciągnie uwagę, ale nie powinno się to odbywać na zasadzie szoku estetycznego.
Dlatego jeżeli decydujecie się Państwo na zakup takiego nośnika informacji reklamowej, warto skorzystać zarówno z usług dobrych projektantów, jak i wykonawców. Dzięki temu Wasz szyld spełni wszystkie najważniejsze funkcje bez konieczności epatowania zbędnymi treściami czy mało elegancką formą.