Co to jest pylon reklamowy?
Pylon reklamowy jest jedną z form reklamy zewnętrznej. Przyjmuje postać dość dużej, przypominającej słup albo ścianę konstrukcji, której powierzchnia może sięgać do kilkunastu metrów kwadratowych. Warto przy tym pamiętać, że w większości przypadków pylony są wyższe niż szersze. Poza tym mogą przyjąć najróżniejsze kształty – od prostokątnych, po walcowe lub z krawędziami ukształtowanymi w łuki.
Ich cechą charakterystyczną jest specjalna konstrukcja, której najważniejszym elementem jest stalowa rama. Rama jest spawana i zabezpieczona antykorozyjnie, poza tym jest mocowana do fundamentów, ponieważ pylony są konstrukcjami stałymi. Rama może zostać na stałe umocowana w ławie fundamentowej, może również zostać przykręcona do fundamentów mocnymi śrubami. Po jej ustawieniu obudowuje się ją materiałem tworzącym lico pylonu. Takim materiałem może być blacha aluminiowa malowana proszkowo, panele pleksi, a także kompozyty, takie jak dibond lub tubond. Są to materiały odporne na korozję oraz promieniowanie UV, poza tym łatwo je czyścić, zaś tworzywa sztuczne można kształtować w dowolne, niestandardowe formy.
Elementem, który decyduje w głównej mierze o unikatowości pylonów, jest ich podświetlenie. Otóż w ich wnętrzu instaluje się dobrej jakości źródła światła, wytrzymałe na zmienne warunki atmosferyczne. Obecnie są to najczęściej diody LED, podświetlające od spodu treści reklamowe umieszczone na powierzchni pylonu. Jakość oświetlenia jest wyjątkowo ważna, ponieważ pylon musi być podświetlony równomiernie, światłem o tej samej barwie. Treściami prezentowanymi w ten sposób może być logo firmy, jej oferta handlowa, hasła reklamowe czy jakiekolwiek inne informacje marketingowe. Biorąc pod uwagę fakt, że pylon może się składać zarówno z jednego, jak i kilku segmentów, można na nim umieścić treści reklamowe lub informacyjne pochodzące od kilku firm, które np. mają siedzibę w tym samym biurowcu.
Pylony umieszczane są w wielu miejscach. Najczęściej można je spotkać na stacjach benzynowych, przy wejściach do biurowców, dużych zakładów pracy, centrów handlowych itp. Ich obecność jest już stałym elementem krajobrazu polskich miast, bardzo skutecznym pod względem marketingowego przekazu, ale również atrakcyjnym wizualnie. Pylony często wyglądają jak prawdziwe dzieła małej architektury, dlatego warto w nie inwestować, ponieważ dzięki temu nie tylko poinformujemy otoczenie o naszej działalności, ale również podniesiemy prestiż lokalizacji.