Zalety reklamy wewnętrznej
Stosowanie reklamy wewnętrznej niesie za sobą kilka interesujących korzyści.
Najważniejszą rolą takiego przekazu jest poinformowanie klienta o produkcie, marce lub firmie. Dzięki dobrze zrobionej reklamie zewnętrznej potencjalny klient odniesie pozytywne wrażenie w związku z przedmiotem tej reklamy, a co za tym idzie, może skorzystać z danej oferty. Co więcej, reklama wewnętrzna, występująca chociażby w postaci szyldu czy liter przestrzennych, jest jednym z elementów identyfikacji wizualnej danego podmiotu – firmy, marki lub produktu.
Nie zapominajmy również o tym, że reklama wewnętrzna, poza wizerunkową, informacyjną oraz marketingową rolą, może stanowić również bardzo ciekawy element zabudowy przestrzeni (np. ścianki wystawiennicze), jak i prezentować wysoki poziom estetyczny czy nawet artystyczny. Odpowiednio zaprojektowany plakat czy elegancki szyld nie tylko przyciągną uwagę, ale również będą komunikatem niosącym informację o swego rodzaju prestiżu związanym z danym miejscem albo produktem.
Poza tym reklama wewnętrzna, podobnie jak każda inna, służy też zwiększeniu sprzedaży produktu lub usługi. Owszem, nie zawsze robi to w bezpośredni sposób, niemniej jednak jej rola nie różni się niczym od roli jakiegokolwiek innego przekazu reklamowego.