Czym jest otoka reklamowa?
Otoki reklamowe, zwane również fryzami, blendami lub attykami reklamowymi, są jednymi z elementów reklamy wizualnej. Spotykane są najczęściej na różnego rodzaju punktach handlowo-usługowych – stacjach benzynowych, wolnostojących pawilonach handlowych, myjniach samochodowych, warsztatach czy niewielkich lokalach gastronomicznych. Przyjmują postać niewielkiej ścianki lub balustrady otaczającej dach od zewnątrz. Zrobione są z blachy aluminiowej malowanej proszkowo lub tafli z tworzywa sztucznego – dibondu albo pleksi. Szkieletem ścianki jest metalowy stelaż. Otoka może posiadać prosty lub wypukły przekrój.
Zazwyczaj umieszcza się na niej nazwę oraz logo danej firmy, rzadziej pozostałe informacje (np. godziny otwarcia punktu handlowo-usługowego). Litery mogą przyjąć postać trójwymiarowego napisu, mogą również zostać wygrawerowane, a następnie podświetlone od spodu. Częstym rozwiązaniem jest stosowanie taśmy LED biegnącej wzdłuż dolnej krawędzi otoki, podświetlającej ją w nocy.
Otoki przyjmują różne wysokości, najczęściej jest to od 50 do 70 cm. Stanowią bardzo ciekawy element zewnętrznej reklamy wizualnej, który jest widoczny z dużej odległości, a jednocześnie w żaden sposób nie wpływa negatywnie na estetykę najbliższego otoczenia.