Jak działają reklamy LED?

Jak działają reklamy LED?

Reklamy LED są ciekawszym wyborem, niż billboardy czy banery. Ich kształt czy format mogą przyjąć dowolną postać, ograniczoną jedynie zewnętrznymi czynnikami (wielkość, ciężar itp.). Daje to ogromne pole do popisu, zarówno dla projektantów reklam, jak i projektantów technologicznych rozwiązań stojących za oświetleniem typu LED.

Samo oświetlenie diodowe jest bardzo wytrzymałe na niską temperaturę i uszkodzenia mechaniczne, spowodowane np. drganiami lub uderzeniami. Jeżeli reklama świetlna zostanie odpowiednio zaprojektowana pod kątem konstrukcyjnym i zastosowanych rozwiązań materiałowych, wówczas nie będzie również problemu z odprowadzaniem nadmiarów ciepła. Należy przy tym przypadku zwrócić szczególną uwagę na moduły oraz systemy zasilające, ponieważ diody LED niezbyt dobrze znoszą skoki napięcia czy natężenia.

Reklamy LED-owe mogą przyjąć postać tablic wyświetlających monochromatyczne (np. czerwone na czarnym tle) lub wielokolorowe komunikaty. Wyświetlane treści są jednorazowo wgrywane do pamięci układu, nie muszą być ciągle dostarczane np. za pomocą kabla czy zewnętrznej pamięci typu flash. Poza tym im wyższa rozdzielczość, tym więcej możliwości w doborze rodzaju wyświetlanego komunikatu, którym może być nie tylko napis, ale także grafika lub animacja. Montaż takiej tablicy również nie powinien sprawić większych problemów, ponieważ ich producenci dostarczają je razem z uchwytami lub stelażami, zależnie od wielkości panelu.

Należy jednak pamiętać, że reklamy LED to nie tylko wysokiej jakości technologia pozwalająca na dowolną modyfikację wyświetlanego komunikatu. To również kwestia estetyki najbliższego otoczenia. Dobrze zaprojektowana reklama LED stawia w tym przypadku na jakość wyświetlanych lub pokazywanych treści. Poza tym o wiele bardziej przyciąga uwagę, niż statyczny obraz.

Ponadto przedsiębiorstwo, które stać na dobrej jakości reklamę świetlną, jest postrzegane przez klientów jako będące w dobre kondycji finansowej. Nie trzeba dodawać, że ma to bezpośredni, pozytywny wpływ na wzrost sprzedaży oferowanych produktów.