Interform Kraków

Tworzymy oznakowanie zgodne z POIR 3.3.3 Go To Brand

Panel „Go to Brand” – Panel MPG na targi.
Materiał: plexa, podświetlenie LED.
Wykonaliśmy ponad 10 realizacji.
W różnych wersjach również składany do wysyłki samolotem.
„Przedsiębiorcy otrzymujący wsparcie finansowe na udział w programach promocji oraz beneficjenci poddziałania 3.3.3 PO IR, są zobowiązani do używania Marki Polskiej Gospodarki (MPG). Chodzi o działania promocyjne realizowane w ramach projektu, w tym w szczególności na stoiskach wystawienniczych”
W razie potrzeby realizacji lub pytań skontaktuj się z nami.

Mikołaj Sozański

kom. 533 333 421
e-mail:
[email protected]

Kasetony i Otoki reklamowe

Kasetony reklamowe – Materiały , Otoki reklamowe – Materiały

Kasetony z ramą aluminiową z licem z pleksiglasu – to tani i efektowny rodzaj reklamy. Mocna i trwała konstrukcja kasetonów umożliwia ich zastosowanie w każdych warunkach. Ograniczeniem jest rozmiar pleksiglasu – do trzech metrów długości. Przy produkcji większej partii kasetonów zaleca się wykorzystanie technologii termoformowania w celu uzyskania atrakcyjnego kształtu. W przypadku dłuższych kasetonów możliwe jest zastosowanie poliwęglanu komorowego jako wypełnienia (dł. do 6 mb).

Kasetony formowane z tworzyw sztucznych – to bardzo atrakcyjna odmiana reklamy świetlnej. Dzięki doświadczeniu i umiejętnościom naszych pracowników potrafimy wykonać reklamy świetlne o dowolnych kształtach. Szeroka gama kolorystyczna materiałów odpornych na warunki atmosferyczne sprawia, że tego typu reklama świetlna zachowuje estetyczny wygląd przez wiele lat.

Kasetony wykonane w technologii napinanego lica. Zastosowanie tak zwanego elastycznego lica umożliwia wykonanie kasetonów o dużym rozmiarze. Kasetony te są odporne na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne. W połączeniu z wielkoformatowym drukiem solwentowym taka reklama świetlna jest bardzo atrakcyjna.

Kasetony z dibondu – niezwykle estetyczne i trwałe. Dibond to laminat polietylenowo-aluminiowy, który odpowiednio wyfrezowany i uformowany, wypełnia się kolorowym lub bezbarwnym pleksiglasem uzyskując niezwykłe efekty. Tego rodzaju reklama świetlna z powodzeniem stosowana jest na elewacjach i we wnętrzach.

Jakim materiałem okleja się witryny?

Oklejanie witryn sklepowych i okien wystawowych lokali świadczących różne usługi są bardzo skuteczną reklamą. Witryny i okna są idealnym nośnikiem reklamy o dużej powierzchni, która umożliwi prezentację oferowanych usług czy promocji.
Istnieje kilka technik oklejania witryn przy użyciu różnych materiałów. Pierwszą z nich jest forma oklejania witryn za pomocą folii wycinanej ploterem. Ta technika wykorzystywana jest przy logotypach, prostych grafikach typu ClipArt oraz tekstach. Kolejną propozycją jest oklejanie szyb metodą siateczkową przy użyciu folii typu One Way Vision. Ta folia perforowana najlepiej sprawdza się do stosowania na powierzchniach przeźroczystych przy zewnętrznych grafikach reklamowych. Nadruk widoczny jest ze strony zewnętrznej, natomiast wewnątrz pomieszczenia zapewnia dobrą widoczność, gdyż przepuszcza aż 50% światła i chroni przed nagrzewaniem pomieszczenia. Folia okienna pełna zapewnia idealny efekt prezentacyjny z zewnątrz, jednak przepuszcza o wiele mniej światła do pomieszczenia, przez co wydaje się ono zaciemnione. Witryny sklepów można oklejać również częściowo przy stosowaniu gotowych, wyciętych wydruków reklamowych, a także stosować specjalne folie do podświetlania, dzięki czemu uzyskujemy ciekawy efekt jak na billboardzie. Folia „mrożonka” stosowana jest przy cięciu na ploterze tnącym; zapewniając szybom bardzo elegancki wygląd poprzez tworzenie efektu oszronionego szkła.
Zapewniamy, że przy oklejaniu witryn stosujemy tylko sprawdzone, najwyższej jakości materiały.

Co to jest PMMA, Szkło akrylowe, potocznie pleksiglas?

PMMA, Szkło akrylowe, szkło organiczne, Pleksi

pełno kolorowy wzornik arkuszy pmma, szkla akrylowego, potocznie pleksiglas pleksi

PMMA, Szkło akrylowe, szkło organiczne, potocznie pleksiglas, pleksi to skrót od polimetakrylanu metanu, który jest tworzywem charakteryzującym się termoplastycznością, transparentnością o raz odpornością na UV. PMMA, zwane także szkłem organicznym lub plexi to materiał o dużej przeźroczystości rzędu 92% i współczynniku załamania światła ok. 1,49. Plexi jest naturalnie bezbarwny lecz występuje również pod wieloma postaciami w szerokiej palecie barw translucentnych i transparentnych o różnego rodzaju wykończeniach – z połyskiem lub matowych.
PMMA ,szkło akrylowe cechuje się twardością oraz niezwykłą wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne, czynniki atmosferyczne i chemiczne.
PMMA pleksiglas dzielone jest na dwa typy ze względu na sposób produkcji:
PMMA ekstrudowane – jest jednym z najbardziej popularnych materiałów wykorzystywanych w reklamie. Produkowane jest metodą wytłaczania przez ustnik i występuje w postaci płyt o grubości od 18 mm do 20 mm.
PMMA, szkło organiczne wylewane – to materiał produkowany metodą wylewania w specjalnych formach. To tworzywo występuje w postaci płyt od 3 mm do 20 mm oraz w postaci bloków i jest lepsze jakościowo.

  • Niska waga –  szkło akrylowe waży połowę wagi szkła zachwując wysoką wytrzymałośc i trwałość
  • Odpornośc na warunki atmosferyczne – Mimo wysokich temperatur, światła słonecznego i wilgoci nasze szkło akrylowe PMMA ( pleksiglas ) zachowuje swój pierwotny wygląd i kolor.
  • Odporność chemiczna: PMMA szkło akrylowe jest odporne na wiele chemikaliów.
  • Właściwości mechaniczne PMMA szkło akrylowe oraz nieograniczone możliwości zastosowania, a także liczne sposoby zaprojektowania wyglądu plexi spełnią oczekiwania każdego klienta.

Dziś produkty PMMA szkła akrylowego są używane do stosowania w tysiącach produktów ze względu na ich wysoką jakość, wyjątkową przejrzystość, łatwość obróbki i elastyczności projektowania . Od stojaków i ekspozytorów, litery przestrzennetablice bilbordy, techniki świetlenia LED, pylonów reklamowych ,elektroniki i wielu innych zastosowań. PMMA, szkło akrylowe,szkło organiczne,  potocznie pleksi pleksiglas  ma bogate zastosowanie aby zaspokoić najbardziej wymagających.

Jakie zastosowanie ma PMMA, szklo akrylowe ?

Materiał PMMA ze względu na swoje liczne właściwości, cechujące się ogromnymi zaletami, spełnia wymagania przedstawicieli wielu branż. Jego warunki optyczne, odporność na czynniki opadów atmosferycznych oraz właściwości przetwórcze sprawiają, że PMMA odnajduje szerokie i zróżnicowane zastosowanie w rozmaitych dziedzinach.
PMMA jest materiałem wykorzystywanym:
– w budownictwie przy elementach elewacji, przeszkleniach pionowych i poziomych, oprawach świetlnych i drzwiach;
– przy sprzęcie sanitarnym w kabinach prysznicowych, umywalkach, brodzikach, basenach, wannach, osłonach wannowych;
– w elektronice do osłony magnetofonów, aparatury kontrolno-pomiarowej, przy skalach radiowych, szybkach ochronnych;
– w transporcie do tablic rejestracyjnych, owiewek, oszkleniach samolotów, statków, autobusów i innych pojazdów, przy osłonach słonecznych, światłach odblaskowych, ścianach myjni samochodowych, barierach dźwiękoszczelnych;
– w optyce przy tworzeniu soczewek, filtrów, zwierciadeł, pryzmatów;
– w medycynie przy implantowanych protezach soczewek oka, przy soczewkach kontaktowych i szkłach okularowych;
– w reklamie przy konstruowaniu stojaków, szyldów, paneli reklamowych, dekoracji, antyram, podświetlanych tablic, liter, wyświetlaczy, włączników.

Projekt reklamy krok po kroku

Wykreowanie dobrej reklamy, która przyciągnie uwagę klienta do zdań najłatwiejszych nie należy, jednak dla specjalistów stworzenie skutecznej reklamy to chleb powszedni. Stworzenie projektu, który umożliwi, krok po kroku, odtworzenie działań przy kreacji reklamy to podstawa.
Przy projektowaniu reklamy, pomocnym działaniem jest odpowiedź na kilka typowych pytań. Po pierwsze: co chcemy reklamować? Wizja reklamy uzależniona jest od tego, co będziemy reklamować. Powzięte działania będą się różnić w przypadku reklamowania produktu, a inne w przypadku usługi. Kolejnym krokiem jest określenie odbiorcy reklamy. Na wizję reklamy bezpośredni wpływ ma grupa docelowa – w inny sposób tworzona będzie reklama dla dzieci i młodzieży, inne dla osób dojrzałych. Kolejnym pytaniem, z pozoru banalnym, jest pytanie: po co reklamować? Każde działanie marketingowe niesie za sobą jakiś cel, dlatego ważnym staje się określenie „fazy życia” produktu lub usługi. Kreacja reklamy będzie różnić się w zależności od tego, czy produkt dopiero pojawia się na rynku, i pragniemy uświadomić klientowi istnienie produktu , czy też chcemy skupić się na budowaniu świadomości marki, podkreślaniu korzyści produktu na tle innych lub przypomnieć klientom o istnieniu produktu. Owe fazy życia produktu będą ściśle uzależnione od kolejnych czynników: gdzie umieścimy reklamę, jakiej będzie wielkości, i jak zostanie wykonana graficznie. To z kolei pociąga za sobą skutki określenia wydatków, jakie chcemy przeznaczyć na reklamę.

Jakie materiały można ciąć i grawerować przy użyciu lasera?

Zastosowanie lasera szczególnie w usługach budowlanych i im pokrewnych ma szeroki zakres. Urządzenia wyposażone w źródło lasera służą wycinaniu i grawerowaniu różnych materiałów, świetnie sprawdzając się w procesie ich obróbki. Laserowe wycinanie, znaczenie, graficzne odwzorowanie i grawerowanie to główne procesy przy służące przemianie surowego materiału w produkty otwierające możliwości biznesowe.
Posługiwanie się laserem przy cięciu i grawerowaniu zapewnia szybkie i precyzyjne cięcie oraz gwarantuje czyste, ostre krawędzie. Grawerowaniu i cięciu laserem poddać można prawie każdy materiał: powlekane metale, akryl, okliny, anodowane aluminium, tkaniny, szkło, guma, korek, drewno, plastik, skóra, nylon, melamina, karton, papier, poliester, silikon, pianka, kamień, płyty wiórowe, winyl, materiały syntetyczne, materiały złożone i wiele innych.

Lasery zastosować można przy:
– grawerowaniu szyldów, tablic, wizytówek;
– wycinaniu ozdób, dekoracji;
– grawerowaniu trofeów, pucharów;
– modelarstwie architektonicznym;
– produkcji pieczątek i wielu innych.

Reklama zgodna z wymogami zabytków – Szyldy reklamowe, szyldy kute, podświetlane szyldy

wawel_kuty2

Szyld reklamowy kuty

 

Jeżeli planujecie Państwo umieszczenie szyldu reklamowego, szyldu sklepwego, szyldu kutego lub jakiegokolwiek innego nośnika reklamy na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, wówczas warto wziąć pod uwagę ogólne oraz szczególne wymogi dotyczące stosownych pozwoleń. Na naszej stronie przeczytacie Państwo, że Interform dopełnia w imieniu swoich klientów wszelkich niezbędnych formalności, oczywiście na miarę posiadanych możliwości. Warto jednak wiedzieć, o czym należy szczególnie pamiętać decydując się na reklamę na obiekcie zabytkowym.

Najważniejsze wytyczne znajdują się w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2003 nr 162 poz. 1568). Zgodnie z ustawą umieszczenie na tego rodzaju obiekcie tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego wymaga uzyskania od wojewódzkiego konserwatora zabytków stosownego pozwolenia. O uzyskanie pozwolenia na montaż szyldu reklamowego może wystąpić osoba fizyczna lub organizacja, która posiada tytuł prawny upoważniający do korzystania z danego budynku. Wniosek powinien zawierać wszystkie najważniejsze informacje związane z lokalizacją zabytku, zakresem oraz datą prac, kolorystykę oraz wymiary reklamy itp. Jej umieszczenie na obiekcie zabytkowym bez posiadania stosownego zezwolenia podlega karze grzywny lub karze ograniczenia wolności.

Bardziej ścisłe wytyczne znajdują się zazwyczaj w przepisach prawa miejscowego – stosownych uchwałach samorządu terytorialnego, miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego czy w lokalnym studium uwarunkowań. Dotyczą one m.in. wysokości, na której należy umieszczać nośniki reklamowe, a także ich kompozycji oraz orientacji w przestrzeni. Nierzadko w lokalnych przepisach znajdują się również najważniejsze informacje dotyczące relacji nośnika reklamowego z najważniejszymi detalami elewacji – ozdobnym tynkiem, boniowaniem, okładzinami, klinkierem lub innymi elementami wystroju budynku.

Poza tym należy pamiętać, że wszelkiego rodzaju szyldy reklamowe szyldy sklepowe, szyldy kute umieszczone na zabytkowej elewacji powinny być do niej dopasowane stylistycznie oraz architektoniczne. Powinny być również wykonane z dobrej jakości materiałów, których charakter nie stoi w sprzeczności z zabytkowym charakterem budynku. Innymi słowy – na zabytku raczej nie umieścicie Państwo jaskrawej i migoczącej tablicy LED, ale już stylowy i elegancki szyld jak najbardziej.

Czym jest totem reklamowy, totem cenowy?

McDonalds_A.max_thumbnail2Istnieje wiele narzędzi reklamowych, dzięki którym możemy stać się bardziej widoczni. Baner, ulotka, szyld to zaledwie cząstka bogactwa, jakie oferują firmy reklamowe. Jednym z ciekawszych elementów identyfikacji wizualnej firmy jest totem reklamowy.
Terminem totem reklamowy, totem cenowy określa się słup reklamowy o stosunkowo dużej wysokości, na którym w górnej części zamieszczono wyraźne logo firmy zlecającej jego wykonanie. W tym przypadku, nie bez powodu wspominamy o wysokości totemu reklamowego, ponieważ dobrze wykonany totem musi być widoczny z dużej odległości, jednakże takiej, która nie zakłóci odbioru logotypu firmy. Totemy cenowe i totemy reklamowe często są mylone z bardzo podobnymi pylonami reklamowymi. Czym się różnią? Cóż, w obu przypadkach mamy do czynienia z wysokimi, wolno stojącymi słupami reklamowymi, które mają za zadanie zwrócić uwagę na firmę. Różnica polega na tym, że totemy reklamowe zawierają logo zazwyczaj tylko w górnej części słupa, dlatego doskonale sprawdzają się na przykład totemy cenowe przy wjazdach na stację benzynową. Pylony natomiast mogą zawierać logo nie tylko w wyższych częściach słupa, ale również na całej długości. Co więcej, pylony często są wyższe od totemów, dlatego są częściej stosowane jako wyróżnik kompleksu firm mieszczącego się w jednym budynku.
Totemy reklamowe, totemy cenowe mają za zadanie wyróżnić wizerunek firmy, stawiając logotyp w widocznym miejscu. W ten sposób nawet przy niewielkim nakładzie finansowym możemy stać się bardziej atrakcyjni dla potencjalnego klienta.

Jak działają reklamy LED?

Reklamy LED są ciekawszym wyborem, niż billboardy czy banery. Ich kształt czy format mogą przyjąć dowolną postać, ograniczoną jedynie zewnętrznymi czynnikami (wielkość, ciężar itp.). Daje to ogromne pole do popisu, zarówno dla projektantów reklam, jak i projektantów technologicznych rozwiązań stojących za oświetleniem typu LED.

Samo oświetlenie diodowe jest bardzo wytrzymałe na niską temperaturę i uszkodzenia mechaniczne, spowodowane np. drganiami lub uderzeniami. Jeżeli reklama świetlna zostanie odpowiednio zaprojektowana pod kątem konstrukcyjnym i zastosowanych rozwiązań materiałowych, wówczas nie będzie również problemu z odprowadzaniem nadmiarów ciepła. Należy przy tym przypadku zwrócić szczególną uwagę na moduły oraz systemy zasilające, ponieważ diody LED niezbyt dobrze znoszą skoki napięcia czy natężenia.

Reklamy LED-owe mogą przyjąć postać tablic wyświetlających monochromatyczne (np. czerwone na czarnym tle) lub wielokolorowe komunikaty. Wyświetlane treści są jednorazowo wgrywane do pamięci układu, nie muszą być ciągle dostarczane np. za pomocą kabla czy zewnętrznej pamięci typu flash. Poza tym im wyższa rozdzielczość, tym więcej możliwości w doborze rodzaju wyświetlanego komunikatu, którym może być nie tylko napis, ale także grafika lub animacja. Montaż takiej tablicy również nie powinien sprawić większych problemów, ponieważ ich producenci dostarczają je razem z uchwytami lub stelażami, zależnie od wielkości panelu.

Należy jednak pamiętać, że reklamy LED to nie tylko wysokiej jakości technologia pozwalająca na dowolną modyfikację wyświetlanego komunikatu. To również kwestia estetyki najbliższego otoczenia. Dobrze zaprojektowana reklama LED stawia w tym przypadku na jakość wyświetlanych lub pokazywanych treści. Poza tym o wiele bardziej przyciąga uwagę, niż statyczny obraz.

Ponadto przedsiębiorstwo, które stać na dobrej jakości reklamę świetlną, jest postrzegane przez klientów jako będące w dobre kondycji finansowej. Nie trzeba dodawać, że ma to bezpośredni, pozytywny wpływ na wzrost sprzedaży oferowanych produktów.

Jakie oświetlenie jest stosowane do kasetonów reklamowych?

Kaseton reklamowy, otoka reklamowa sklepowa, otoka na stacji paliw

Kaseton reklamowy, otoka reklamowa, sklepowa Samsung

Kaseton reklamowy, otoka reklamowa Bike ID

Kaseton reklamowy, otoka reklamowa

 

W kasetonach reklamowych stosowane są najczęściej trzy rodzaje oświetlenia: żarówkowe, lampy wyładowcze oraz LED.

Oświetlenie żarówkowe przybiera zazwyczaj postać lamp halogenowych. Są one znacznie bardziej żywotne od tradycyjnej lampy żarowej. W obydwu modelach znajdziemy wolframowy żarnik, jednakże w lampie halogenowej jest on dodatkowo otoczony bańką wypełnioną niewielka ilością halogenu rozproszonego w gazie szlachetnym. Taka konstrukcja sprawia, że wolframowy żarnik częściowo się regeneruje, a przez to świeci dłużej. Lampy halogenowe świecą równym, naturalnym i zdrowym światłem, poza tym dobrze oddają kolory.

Do grupy lamp wyładowczych, czyli kolejnego rodzaju oświetlenia kasetonów reklamowych, należą m.in. neony, tradycyjne świetlówki oraz lampy sodowe. Zasada ich działania opiera się na doprowadzeniu do wyładowań elektrycznych w bańce wypełnionej gazem lub oparami metalu (np. sodu lub rtęci). Emitowane w ten sposób promieniowanie przechodzi następnie przez luminofor w kasetonie, którym pokryte jest wnętrze bańki, przyjmując tym samym postać widzialnego światła o określonych barwie oraz kolorze. Świetlówki są energooszczędne, posiadają lepszą skuteczność świetlną i pracują dłużej od żarówek. Ich wady to niezbyt dobre oddawanie kolorów, obecność efektu stroboskopowego oraz konieczność montażu dodatkowego wyposażenia, takiego jak zapłonnik oraz statecznik. Poza tym najpopularniejsze lampy fluorescencyjne mogą niezbyt dobrze działać w niskich temperaturach.

Kolejna rodzaj oświetlenia, czyli LED-owe uzywane w kasetonach reklamowych, zdobywa sobie coraz większą popularność. Jest to źródło światła działające w oparciu o zjawisko elektroluminescencji podczas przechodzenia elektronów pomiędzy dwiema warstwami półprzewodnika w diodzie. Diody LED są elementami elektronicznymi, przez co do prawidłowego funkcjonowania potrzebują niskiego napięcia i stałego, możliwie równego prądu. Jeżeli nie zapewnimy im odpowiednich układów zasilających wyposażonych w przeciwprzepięciowe oraz przeciwzwarciowe komponenty, ich żywotność spadnie. Jest to jednak niewielka cena za wygodę – LED-y są bardzo żywotne, dobrze oddają kolory kasetonów i otok reklamowych , doskonale radzą sobie w niskich temperaturach oraz nie powodują efektu stroboskopowego. Na rynku można znaleźć obecnie wiele rodzajów różnokolorowych diod o różnej mocy, dzięki czemu każdy klient bez problemu znajdzie źródło światła optymalne do danego kasetonu reklamowego.

Czym jest otoka reklamowa?

Otoki reklamowe, zwane również fryzami, blendami lub attykami reklamowymi, są jednymi z elementów reklamy wizualnej. Spotykane są najczęściej na różnego rodzaju punktach handlowo-usługowych – stacjach benzynowych, wolnostojących pawilonach handlowych, myjniach samochodowych, warsztatach czy niewielkich lokalach gastronomicznych. Przyjmują postać niewielkiej ścianki lub balustrady otaczającej dach od zewnątrz. Zrobione są z blachy aluminiowej malowanej proszkowo lub tafli z tworzywa sztucznego – dibondu albo pleksi. Szkieletem ścianki jest metalowy stelaż. Otoka może posiadać prosty lub wypukły przekrój.

Zazwyczaj umieszcza się na niej nazwę oraz logo danej firmy, rzadziej pozostałe informacje (np. godziny otwarcia punktu handlowo-usługowego). Litery mogą przyjąć postać trójwymiarowego napisu, mogą również zostać wygrawerowane, a następnie podświetlone od spodu. Częstym rozwiązaniem jest stosowanie taśmy LED biegnącej wzdłuż dolnej krawędzi otoki, podświetlającej ją w nocy.

Otoki przyjmują różne wysokości, najczęściej jest to od 50 do 70 cm. Stanowią bardzo ciekawy element zewnętrznej reklamy wizualnej, który jest widoczny z dużej odległości, a jednocześnie w żaden sposób nie wpływa negatywnie na estetykę najbliższego otoczenia.

Reklama wielkoformatowa – czy jest opłacalna?

Reklama wielkoformatowa, czyli taka, której powierzchnia przekracza 100 m2, jest opłacalnym medium reklamowym. Najczęściej przyjmuje dużego baneru wyeksponowanego na ścianie lub elewacji budynku. Na elewacjach zazwyczaj rozwiesza się banery zrobione z siatki mesh, która przepuszcza światło i oraz powietrze. Dzięki temu reklama nie jest zrywana podczas mocniejszych podmuchów powietrza oraz nie ogranicza zbytnio widoczności z budynku. Innym rodzajem reklamy wielkoformatowej są sześcienne konstrukcje typu Big Mamut Backlight Stand, w przypadku których banery znajdują się na każdej z bocznych ścian.

Poza tym coraz więcej firm korzysta również z murali reklamowych. Już sam wybór tego medium wymaga od twórcy dość dużej dozy kreatywności, ponieważ mural z definicji jest dziełem malarstwa ściennego. Dlatego warto, żeby przekaz reklamowy, jaki się na nim znajdzie, posiadał nie tylko walory marketingowe, ale również artystyczne.

Poza tym reklama wielkoformatowa już tak mocno wpisała się w najbliższe otoczenie, że wielu konsumentów uważa ją za stały element krajobrazu. Jest widoczna przez cały czas, również w nocy. Owszem, może ją omijać wzrokiem, jednakże jej całkowite zignorowanie jest niemożliwe. Umieszczenie jej przy ruchliwej ulicy sprawi, że komunikat reklamowy zostanie zauważony przez każdego, kto będzie w pobliżu. Cena takiego medium nie jest wysoka, a jakościowo wydruki są na tyle wyraźne oraz wytrzymałe, że przez długi czas nie będzie konieczności ich wymiany.

Czym jest system informacji wymiennej?

System informacji wymiennej został stworzony z myślą o ułatwieniu szybkiej identyfikacji instytucji, budynków, pomieszczeń, a nawet pracowników. Za pomocą różnego rodzaju tabliczek informacyjnych potencjalny klient może bez problemu znaleźć interesujące go przedsiębiorstwo czy odpowiedni oddział firmy. System ten składa się z kilku elementów informacyjnych, o których warto powiedzieć kilka słów.
Pierwszym z nich jest podświetlany numer na budynku. Takie rozwiązanie ma dwie ważne zalety. Po pierwsze pozwala w łatwy sposób wyróżnić budynek firmy na tle konkurencji, zaś po drugie sprawia, że przedsiębiorstwo jest widoczne w pochmurny dzień, a nawet w noc. Jest to niezwykle ważne, ponieważ jeśli w naszym bliskim sąsiedztwie znajdują się inne firmy związane z naszą branżą, możemy w ten sposób przykuć uwagę klienta, dzięki czemu unikniemy sytuacji, w których niemożność znalezienia naszej siedziby pcha zainteresowanego w ramiona konkurencji. Drugim dostępnym rozwiązaniem są tabliczki informacyjne. W tym przypadku ilość możliwych wariantów stylistycznych czy wykończeniowych jest zależna wyłącznie od wyobraźni zleceniodawcy. Szklane, metalowe, plastikowe, w dowolnej kolorystyce i kształcie – czegóż chcieć więcej? Największym atutem tego rozwiązania jest możliwość wymiany zamieszczonej informacji w zależności od potrzeby. Nie musimy zmieniać tabliczki na drzwiach za każdym razem, kiedy inny pracownik przejmuje gabinet, wystarczy zmienić drukowaną wkładkę.
System informacji wymiennej jest doskonałym narzędziem identyfikacji firmy. Nie tylko wpływa na rozpoznawalność przedsiębiorstwa, ale również utrwala jego wizerunek w umysłach klientów.

Zalety reklamy wewnętrznej

Stosowanie reklamy wewnętrznej niesie za sobą kilka interesujących korzyści.

Najważniejszą rolą takiego przekazu jest poinformowanie klienta o produkcie, marce lub firmie. Dzięki dobrze zrobionej reklamie zewnętrznej potencjalny klient odniesie pozytywne wrażenie w związku z przedmiotem tej reklamy, a co za tym idzie, może skorzystać z danej oferty. Co więcej, reklama wewnętrzna, występująca chociażby w postaci szyldu czy liter przestrzennych, jest jednym z elementów identyfikacji wizualnej danego podmiotu – firmy, marki lub produktu.

Nie zapominajmy również o tym, że reklama wewnętrzna, poza wizerunkową, informacyjną oraz marketingową rolą, może stanowić również bardzo ciekawy element zabudowy przestrzeni (np. ścianki wystawiennicze), jak i prezentować wysoki poziom estetyczny czy nawet artystyczny. Odpowiednio zaprojektowany plakat czy elegancki szyld nie tylko przyciągną uwagę, ale również będą komunikatem niosącym informację o swego rodzaju prestiżu związanym z danym miejscem albo produktem.

Poza tym reklama wewnętrzna, podobnie jak każda inna, służy też zwiększeniu sprzedaży produktu lub usługi. Owszem, nie zawsze robi to w bezpośredni sposób, niemniej jednak jej rola nie różni się niczym od roli jakiegokolwiek innego przekazu reklamowego.

Co to jest reklama wewnętrzna?

Reklama wewnętrzna, zwana również indoorową, uznawana jest przez niektórych za formę pośrednią pomiędzy reklamą zewnętrzną a materiałami drukowanymi. Pod tym terminem kryją się wszystkie nośniki reklamy, które stosowane są zazwyczaj we wnętrzach.

Reklama indoorowa obejmuje takie formy jak plakaty (również te wielkoformatowe), systemy wystawiennicze czy fototapety. Wszelkiego rodzaju banery, ścianki wystawiennicze, stojaki czy niewielkie trybuny także wchodzą w skład indooru. Nie należy oczywiście zapominać o kasetonach, szyldach, literach przestrzennych czy frontach, a także o ekranach ledowych, panelach lightbox czy nawet naklejkach na podłogę. Ponadto za reklamę indoorową uznaje się niekiedy materiały POS – wobblery, hangery czy chociażby elementy umieszczane na półkach z produktami – pushery, czy shelf linery. Nie jest to jednak często spotykana praktyka.

Reklamy indoorowe stosowane są głównie w sklepach, lokalach usługowych oraz gastronomicznych czy centrach handlowych, a także w siedzibach firm. W zdecydowanej większości przypadków pełnią one podstawową, informacyjną rolę, odchodząc przy tym od głębszych, marketingowych treści. Wyjątkiem od tej reguły są przede wszystkim niektóre materiały POS, które mogą pełnić zarówno rolę informacyjną, jak i czysto marketingową.

Na czym polega grawerowanie laserowe?

Grawerowanie laserowe jest techniką wytwarzania obrazów na specjalnie oczyszczonej powierzchni za pomocą lasera, który dzięki swoim właściwościom usuwa określoną ilość materiału. Mogą to wzory, litery, grafiki, obrazy, symbole itp. Powstałe obrazy są oczywiście wyryte w danej powierzchni, a nie na nią naniesione, jak w tradycyjnym malarstwie.

Grawerowanie laserowe jest obecnie najpopularniejszą metodą wytwarzania trwałych, niezmywalnych i nieusuwalnych obrazów praktycznie na każdej powierzchni. Laserem można żłobić nie tylko w stali czy anodowanym aluminium, ale przede wszystkim w bardzo dużej liczbie tworzyw sztucznych. Może to być akryl, PVC, pleksi, winyle i poliestry, akryl, różne odmiany styropianu, guma, włókno szklane, kompozyty oraz laminaty. Ponadto nie ma żadnych technicznych przeszkód przed grawerowaniem laserowym w drewnie, szkle, korku, skórze, ceramice czy papierze.

Poza tym jest to technika bardzo estetyczna, precyzyjna i wyjątkowo trwała. Cechuje się również dużym bezpieczeństwem pracy w sytuacji, gdy wykonywana jest przez specjalistę przy użyciu sprzętu wysokiej jakości. Należy również pamiętać, że grawerowanie laserowe nie powoduje żadnych dodatkowych odkształceń, pęknięć czy jakichkolwiek zarysowań, jest również procesem zautomatyzowanym i pozbawionym ryzyka pomyłki. Z tego względu stosowane jest nie tylko w reklamie, ale również w modelarstwie czy przemyśle, gdzie precyzja wykonania laserowego rytu jest kluczowa.

Czym jest grawerowanie?

Grawerowanie jest czynnością polegającą na usunięciu z powierzchni danego materiału jego bardzo cienkiej warstwy, a tym samym na stworzeniu określonego wzoru. Innymi słowy grawerowanie polega na wytworzeniu liter, cyfr, stempli, obrazów lub jakichkolwiek innych wzorów na określonej powierzchni. Do tego celu stosuje się specjalne narzędzia oraz techniki. W branży reklamowej zdecydowanie największą popularnością cieszy się grawerowanie laserowe, wykonywane – jak sama nazwa wskazuje – specjalnym laserem.

Samo grawerstwo, rozumiane jako rzemiosło, jest jedną z najstarszych znanych ludzkości technik zdobienia wyrobów artystycznych lub reprezentacyjnych – starsze jest prawdopodobnie jedynie malarstwo. Pierwotnie wykonywane za pomocą ręcznych narzędzi, obecnie jest w zdecydowanej większości przypadków procesem sterowanym komputerowo. Wyjątkami od tej reguły są grawerunek jubilerski oraz artystyczny, gdzie po dziś dzień korzysta się z tradycyjnych, manualnych technik, a także z wytrawiania wzoru za pomocą kwasów.

Grawerstwo, chociaż dzisiaj dość zapomniane, w przeszłości było rzemiosłem o kolosalnym znaczeniu. Specjaliści zajmujący się tego typu pracami pracowali nie tylko w branży jubilerskiej czy artystycznej. Przede wszystkim byli zatrudniani w zakładach drukarskich, gdzie tworzyli czcionki oraz znaki drukarskie, a także w mennicach, gdzie wytwarzali matryce do banknotów. Poza tym grawerzy tworzyli pieczęcie, odznaki oraz medale, a także miedzioryty, staloryty oraz akwaforty.

Dzisiaj specjaliści zajmujący się szeroko rozumianym grawerowaniem pracują głównie w przemyśle, branży artystycznej oraz reklamowej.

Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną?

Wielu przedsiębiorców stając przed wyborem reklamy dla swoich produktów lub usług, rozważa możliwość zainwestowania w reklamę zewnętrzną, czyli tzw. outdoor. Poniżej doradzamy, dlaczego warto postawić na ten typ reklamy.

Skuteczność i zasięg

Reklamy zewnętrzne to nie tylko forma pasywna, taka jak plakaty, ale też aktywna (telebimy). Do niewątpliwych zalet reklam zewnętrznych należy ich skuteczność i zasięg. Z czego to wynika? Takie efekty daje przede wszystkim to, że out-of-home to typ reklamy, który jest stale obecny w przestrzeni miejskiej, niezależnie od pory dnia. Stąd też forma ta oddziałuje na potencjalnych klientów, czyli na osoby, które po prostu przechodzą w danym miejscu, przez całą dobę. Ponadto dzięki reklamie zewnętrznej, która jest graficzna, skutecznie buduje się wizerunek marki.

Outdoor a konsumenci

Outdoor to – co jest poniekąd zadziwiające – forma reklamy preferowana przez potencjalnych klientów. Dlaczego? Ponieważ konsumenci zapoznają się z treścią outdooru w taki sposób, który ich zdaniem nie jest inwazyjny. Reklama zewnętrzna pozwala im często zagospodarować czas, np. podczas oczekiwania na przystanku czy stania w korku. Ponadto często klienci są zdania, że dobrze zaprojektowana reklama wpisuje się w krajobraz miejski. Do tego należy pamiętać, że im ciekawsza jest treść i forma reklamy zewnętrznej, tym większe są szanse na zwrócenie uwagi konsumentów.

 

Co to jest reklama zewnętrzna?

Kojarzona z wielkim formatem reklama zewnętrzna ma różnorodne oblicza i olbrzymią skuteczność. Dziś ten typ przekazu reklamowego daje duże możliwości kreacji. Sprawdźcie, co dokładnie kryje się za określeniem „reklama zewnętrzna”.

Reklama zewnętrzna to po prostu reklama eksponowana na zewnątrz, na ulicach miast i wsi, w publicznych środkach komunikacji. Innym określeniem reklamy zewnętrznej jest OOH, czyli skrót od sformułowania out-of-home, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „poza domem”. Do reklam zewnętrznych należą różnorakie media; są to nośniki aktywne (citylighty, telebimy, tablice elektroniczne itd.) i pasywne (np. tradycyjne billboardy, słupy ogłoszeniowe itp.).

Cechy reklamy zewnętrznej

Outdoor różni się od innych typów reklam ilością przekazywanych informacji. Panuje tu zasada minimalizmu, bowiem im mniej informacji zawiera reklama zewnętrzna, tym jest skuteczniejsza. Nie powinno to dziwić – przechodząc drogą czy stojąc na światłach, nie mamy czasu na to, aby zapoznawać się z dłuższym tekstem lub niejasną grafiką. W outdoorze popularna jest zasada stopniowego napięcia, czyli stopniowego nadawania w osobnych reklamach intrygujących odbiorcę komunikatów.

Out-of-home to także sposób na budowę wizerunku i identyfikację marki na szeroką skalę. Jest to bowiem reklama masowa, o bardzo dużym zasięgu, która dostępna jest dla rzeszy osób przez całą dobę. Ponadto outdoor to preferowana forma reklamy przez konsumentów, którzy uważają ją za nieinwazyjną.